Rabu, 12 Disember 2012

Dot Net Dan Dot Com


Bidadari-bidadari ku yang masih terpenjara angkara dotnet dan dotcom


Saya masih kekal berhadapan dengan kehilangan catatan-catatan yang disimpan di microsoft word walau pun Sony Vaio saya telah diperbaharui 'setting programmernya'.

Mungkin ini kesan dari usaha-usaha menterjemahkab catatan thanaif yang ditulis menggunakan bahasa melayu/malaysia ke bahasa lain.
Mungkin juga terencana ke arah untuk menjadikan nama-nama pena saya kehilangan hak milik ke atas hak cipta apabila saya mahu menuntut hak pemilikannya.

Ini amat mengganggu saya berfokus untuk menulis.

Dan ia sangat mengecewakan apabila teknologi dari capaian itech dikatakan menjadi sumber masyarakat berpengetahuan tatkala undang-undang masih gagal menghukum aktiviti teknikal bagi sistem pengkomputeran yang dibela walau pun telah memanipulasikan hak-hak pengguna yang menjadi pembeli laptop dan komputer.

Saya tidak lagi dapat merasakan bakat dan potensi diri seseorang itu benar-benar dibantu untuk dijayakan atau untuk dikembangkan kemajuannya oleh dasar-dasar yang tidak adil ini.

Lalu saya kirimkan pesanan ringkas bukan dari samrtphone :

"Mind to accept? I think english and its western have long enough to be a colonist. I am tired to learn about the colonists about the dream to become a free man on my own land."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan