Rabu, 31 Mac 2010

Saya Tiada 'Semangat' Itu !

Dia tergelak seorang diri tatkala menyemak semula catatan-catatan peribadinya yang bersifat tungang langgang bahasanya.

'What is better then yours' perlahan lirik lagu separuh makna antara bebas emosi dengan separa lucah diamatinya lalu tercatat, 'when materialism is part of European and American deal to rescheduling to rescue one nation to rule this world,that it the true answer i m better then yours!'

Lawaknya kian berserakah mengikut alunan komedi capaian pecahan 10% lulusan universiti sebagai peminat utama berbanding 49% lulusan sekolah menengah yang tidak begitu upaya ditepati variasi pilihan mereka terhadap komedi.


'Come on yours is worst then snake hole or much worst then black hole,' marahnya menjadi 'streotype' mengikut rentak yang sengaja ditalunkan oleh para peggiat yang menaakul mengikut cita rasa sendiri.

'One leadership is falling down by lobbying American presidential.'

Ketuhar gelombang mikronya berbunyi mengikut masa yang telah ditetapkan.

'Lets talk more on poor people that don’t have enough money to feed their self,' saudari itu memujuk tatkala memahami kemarahan ku.

Kita mahu menipu siapa?

Menipu Allah dengan mematikan talian internet tetapi masih dilansungkan menggunakan satelit?

Islam agama akidah yang menyatukan ummah tanpa perlu dijilidkan semula untuk mengikat erat penyatuan manusia.

Maklum balasnya terhadap apa yang telah terungkapkan menerusi senikata separa lucah irama lagu yang diudarakan, atau perbualan yang didailogkan menerusi sitcom komedi, telah disalah tafsirkan oleh kebanyakan pelayar rahsianya sehingga melemaskan pemikiran mereka sendiri yang berasa bersalah, bagaimana wajar pendekatan upaya dilakukan bagi membantu menjelaskannya bagi pihak saya tanpa keterlaluan mendedahkan kegiatan rahsia mereka mengikuti pelayaran siber saya tanpa hak.

Dia mungkin keterlaluan berfikiran demikian tetapi dia masih berusaha berbaik sangka walau tahu kekecewaan kebanyakan mereka yang sudah tidak upaya sehaluan dengannya. Mindanya tertimpa perasaan tatkala itu.

Isu pengurusan pentadbiran New American Century ini upaya memberdayakan secara sihat penyertaan wanita tanpa kelulusan. Terima kasih memberikan peluang.

Pujukan itu cuba dihormatinya.

Namun apa yang penting sudah tidak wajar wujud rahsia untuk memusnahkan zaman dan dekad yang diperuntukkan untuk Islam dan perundangan syariatnya mengatur sistem alam ini.

Mengharamkan burqa bukan isu ekonomi Tuan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan