Jumaat, 2 April 2010

Membasmi Kemiskinan Di Kalangan Yang Kaya?

Lelaki mendakwa penulis blog wanita hanya menulis benda yang merepek dan mengarut.

Mungkinkah kerana pemilihan dari jenis-jenis huruf di microsoft words tidak upaya menstatuskan pengenalan diri, keturunan dan agama penulisnya?

Ataukah mungkin kerana menulis di blog itu tidak bergaji dan boleh dimanipulasi untuk diambil keuntungannya bagi pihak-pihak yang lebih intelek?

Apakah medan pengetahuan turut tidak diinteraksikan dari blog?

Adakah blog bacaan indeks di bursa saham dikecualikan seandainya ia ditulis oleh wanita?

Masihkah ia juga didakwa sebagai merepek dan mengarut?

Tidak pasti perlu membalas senyuman itu atau tidak.

Bagaimanakah saluran peribadi dikawal selia oleh pihak ke tiga? Wujudkah keadaan yang begitu?

Bagaimanakah indeks hanya menjadi insentif yang tidak berjaya mempengaruhi kenaikan gaji pekerja?

Masih banyak lagi isu yang upaya ditangani namun yang pasti penulis blog bukan mesin yang sepenuhnya dikendalikan mengikut manual aturan yang ditetapkan bagi mematuhi setiap kehendak.

Penulis blog wanita rasanya tidak begitu. Mereka manusia dan manusia tidak begitu.

Manusia tanpa beza agama atau warna kulit diberikan akal untuk memahami menyelidiki sebelum membuat keputusan.

Emosi pula tidak sepenuh perlu diikuti hanya pada kadar yang perlu sahaja ia dibebaskan.

Intelek dimiliki oleh setiap diri kita tanpa kecuali, masalahnya kita diberikan status untuk layak atau tidak berpendirian, mengikut standart pendidikan bukan sepenuhnya mengikut piawai berpengetahuan.

Misalnya isu saham dan bacaan indeks tidak difahami oleh ramai pengguna yang dipelajari kehendak, keperluan, asas-asas perkhidmatan, kebajikan, pendidikan, sosial, kesihatan, malah alam dan persekitaran yang menentukan keselamatan mereka, di mana mereka ini telah dijadikan model bagi ditentukan tabiat kegiatan ekonominya, juzuk unit individu membesar tetapi pendapatan mereka tetap berkurangan sedangkan keseluruhan anggaran ditaksirkan mengikut aggregate yang menghimpunkan kekayaan pihak tertentu sahaja.

Dia tidak perlu melarikan diri apabila walau di mana-mana dia dijadikan mangsa.

Permainan ini sangat merugikan zaman.

Dia tidak berinteraksi dengan lelaki selama ini (kecuali individu yang jelas dan benar kapasitinya )dan sebarang pemanipulasian yang tidak bertanggungjawab yang telah berlaku ia di luar pengetahuannya dan dia tidak akan melayan sebarang tuntutan sekiranya masalah wujud.

Saya menyokong keperluan wanita dan kanak-kanak diutamakan mendapat pengetahuan khususnya di Gazza seperti anjuran Ketua Negara di tempat permaustautin saya kerana saya bukan berada di tanah air.

Bagaimana Komanwel upaya dilihat lebih berwibawa dalam menggerakkan Persaudaraan Sejagat atas kapasitinya pernah menduduki (walau memanipulasi) dan mengetahui keadaan sebenar masalah negara-negara itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan