Rabu, 5 Oktober 2011

Bunga?

Dear Rana Sarsar,

As you realized i am not so good in english langusge.

I will write to you using my own language, bahasa melayu (bahasa malaysia)


Sesungguhnya wajar dinyatakan dengan tegas kepada kebanykan mereka bahawa di antara kita saling tidak mengenali, tidak pernah wujud interaksi secara realiti, tidak wujud keinginan untuk saling mengenali malah sejak kebelakangan ini wujud perasaan untuk saling berbenci.


Adakah saudari pernah menerima catatan pesanan ringkas dari seseorang sejak 2006 sehingga kini yang menggunakan bahasa asing yang bukan bahasa inggeris,bukan bahasa arab,bukan bahasa tamil, bukan bahasa urdu, bukan bahasa tamil, bukan bahasa mandarin, bukan bahasa jepun, bukan bahasa korea, bukan bahasa tagalog, bukan bahasa latin, bukan bahasa jerman, bukan bahasa bangladesh, bukan bahasa nepal, bukan bahasa sri lanka, bukan bahasa perancis, bukan bahasa hebrew, bukan bahasa yang lazimnya digunakan di Teluk.


Saya percaya saudari ada menerimanya di atas ujaran memahami makna bagaimana dihadami proses 'perkongsian' idea tetapi bukan untuk dipergunakan sewenang-wenangnya tanpa etika.


Kebanyakan wanita kini berhadapan dengan realiti bahawa masyarakat moden hari ini yang begitu dekat dan hampir dengan agamanya atau mereka yang tidak beragama meletakkan beberapa sekatan dan syarat yang ketat andai persoalan wanita mahu diberikan perhatian.


Antaranya ialah paras wajah mesti sempurna mengikut pandangan mata.


Mata diberikan sepenuh kuasa untuk menjadi hakim dan diminta saudari menyorot semula mengenai kesahihan bahawa adakah perencanaan yang sedang diperbaharui kini perancangannya adalah bagi ' memperkosa' Amerika Selatan dan Afrika menerusi agenda menjadikan warna kulit sebagai prosesnya.


Bagaimanakah berdaya hubungan komunikasi dijalinkan pada litar aliran selari yang terbuka sepenuhnya di angkasa dikawal dan dikendalikan mengikut sempadan jika benar wujud persempadanan antara lokasi di angkasa?


P/S :
Bolehkah saudari menjelaskan tidak berpakaian di khalayak itu sebahagian dari makna kebebsan sebagai cara berasasi?

1 ulasan:

  1. Gambar tidak dibolehkan untuk di upload oleh blogspot.com....

    BalasPadam