Isnin, 20 Disember 2010

Bagaimanakah Rupa Jari Dan Tangan Masyarakat Bangsawan?


Anda menyukarkan minda saya.

Mengapa?

Minda saya diganggu berterusan oleh gadis-gadis yang tidak dikenali setelah catatan di face book saya pula dihilangkan saat ia sedang di dalam proses diterbitkan.

Lalu saya catatkan beberapa soalan dari 'buku' yang tidak pernah diberikan kesempatan untuk disempurnakan.


Soalan saya :
Apa fokus anda terhadap pengguna yang tidak berstatus yang diasak oleh penjelmaan pengaruh-pengaruh pengliberalan dari jenama-jenama yang sebenarnya tidak kesemuanya menjadi keperluan?

Soalan ke dua :
Mengkonsumerkan persepakatanyang ikhlas akankah membuahkan bentuk-bentuk baru komoditi tatkala pemilikan ekuiti bagi pecahan setiap negara terhadap rakyatnya adalah berbeza.
Sebagai contoh :
Rakyat jati (kami menggelar bumiputera) hanya 19 %
Bukan rakyat bumiputera 41 %
Rakyat asing (pelabur?) 31 %

Siapakah yang akan kekal dimiskinkan?

Kita memerlukan naluri keinsanan/ kemanusiaan/ keintelektualan/ setelah membaca fakta pecahan ekuiti seperti ini bagi setiap negara?
Adakah setiap rakyat mengetahui makna ekuiti?

Iaitu pegangan atau pemilikan biasa di dalam sebuah syarikat?

Tahukah kesemua kita mengenainya?

Soalan ke tiga :
Apakah jenis makanan sememangnya dibezakan di antara manusia yang miskin dengan yang kaya sehingga terlihat rendah pengetahuannya?

Lantaran dia masih mengungkapkan ketidak tentuan hala tuju untuk dilalui minda saya terasa seperti menyergahnya dengan nyaring,"di Mahkamah akhirat pancaindera akan membuat siasatan ke atas setiap diri secara tertib penuh sukarela tanpa dipaksa."


Bagi mendiamkan dirinya lalu dicatatkan seperti terlihat ketidak mampuan mu untuk mengangkat embargo di wilayah tertentu. Adakah ianya kerana halangan ego?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan