Rabu, 2 November 2011

Blog Ini Mempunyai Hak Milik

thanaif@tejathanaif  sebagai pemilik sah bagi www.bentalakendiritunjangnyaakarakida.blogspot.com tidak pernah menambah atau menawarkan agar blog ini diikuti oleh mana-mana individu atau komuniti dan saya tidak mengenali siapa Nuraflah yang didapati telah mempertautkan blognya dengan blog saya tanpa pernah saya mengeluarkan tawaran untuk dia berbuat demikian.


Saya juga telah menghubungi pembina blog Raja Adsense, Encik Shamsuriyadi bagi mendapatkan informasi bagaimanakah yang dikatakan melalui klik dan akses ke internet pelayar mempunyai peluang untuk menjana pendapatan.
Apabila beliau mengetahui saya berada di Qatar dan Encik Shamsuriyadi pada waktu itu tidak on line di siber, saya telah mengirimkan alamat-alamat laman website yang ditulis menggunakan nama pena thanaif dan tejathanaif kepadanya.


Kemusykilan saya ialah apabila Copyscape memaklumkan bahawa www.bentalakendiritunjangnyaakarakida.blogspot.com tidak ditemui dan Copyscape telah mengenal pasti bahawa blog saya itu berkemungkinan besar digunakan oleh orang lain yang menyamar menggunakan nama pena saya.




Pemberitahuan ini bertujuan untuk meminta kerjasama mereka yang telah tanpa hak dan kebenaran menjadikan laman blog peribadi saya ini sebagai miliknya dansaya juga ingin memaklumkan bahawa laman www.bentalakendiritunjangnyaakarakida.blogspot.com tidak mempunyai perkaitan dengan mana-mana individu dan organisasi mahu pun parti dan tidak mempunyai perkaitan dengan apa-apa rangkaian pendidikan.




Saya juga mengambil kesempatan ini untuk menolak www.facebook.com menerusi aplikasi gmail yang telah sekian lamanya meletakkan semua catatan berupa nota peribadi dan gambar-gambar rakaman saya dan anak gadis saya (Hanaen Harith) untuk digunakan oleh orang lain dengan niat-niat memelihara kepentingan pihak tertentu tanpa persetujuan dan di luar pengetahuan saya.




Tidak mungkin nota-nota ringkas tanpa nilai kreatif catatan anak-anak saudara dan kenalan saya boleh diletakkan di laman peribadi saya di ruang Nota Tentang Saya yang menterjemahkan mereka mempunyai hak ke atas kesemua catatan kreatif di atas nama pena saya tejathanaif dan thanaif.




Perkara ini sangat mengecewakan saya yang menggunakan kesemua laman siber bagi mengasah bakat dan kebolehan saya di dalam penulisan setelah fail-fail di microsoft word bertindak menghilang, memadam, meminda, menukar jenis-jenis huruf pilihan ke atas fail-fail catatan-catatan peribadi tertentu saya.




Apakah hanya dengan mempunyai pertalian dengan kerajaan BN atau Pakatan Rakyat (ke dua-dua kerajaan ini adalah sah di sisi undang-undang) sahaja bakat dan kebolehan seseorang itu dijayakan atau apakah untuk membaca dan mengeluarkan pendapat serta menuliskannya memerlukan ijazah?




Nota ringkas kepada Copyscape : 



Dear Madame/Sir,


My concern is do you or don't you give any rights to individual as per person, who is never have any organization to be part of it, which is have a rights on her/his names during access on the cyber?


What is your protection to those who is been cheating by the cyber, when they are loosing their rights as originating writers when they had be a victim by the cyber hackers who is have a  connection with the gaming activity?


My nick name on the cyber is thanaif and tejathanaif which have been trace loosing on my rights on my www.bentalakendiritunjangnyaakarakida.blogspot.com by the unknown authoritarian who is dominate  and manipulate my website without my knowledge and permission.


What about the original author protection?


Could you offer any protection to them when the translator translate her/his writing without any permission on it?




Nota ini tidak dihantar kerana saya menulis di dalam bahasa rasmi tanah air saya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan