Isnin, 12 Mac 2012

Tidak Tahu Sifir


Saya tidak faham sifir ini - RM 3.15 untuk 1 USD.




Semakin dibaca sifir itu semakin saya tidak dapat memahami bagaimana dikatakan penentu nilai emas ialah Amerika?





Mengapakah mereka mengalami defesit yang melemahkan sistem keewangan dunia jika mereka bertanggungjawab terhadap makna bermanah memelihara nilai emas? 


Teman saya sudah semakin membisu dan menjauhi saya di dalam diam.



Riba sudah tidak boleh menjadi asas mewujudkan keuntungan!



Apakah dasar Amerika benar-benar berubah?


Amerika miliki etika kerana berpengetahuan dan mempunyai rakyat intelek? Mereka fahamkah bagaimanakah nilai emas boleh meningkat dan menurun jika ianya dijaga?


Lalu apakah mahu mu thanaif?



Masalah ummah ialah apabila ulamak memberikan jawapan bahawa riba atau kaedah faedah yang ditetapkan oleh bank boleh diambil dan digunakan isu ini kembali kepada kita muslimin semula kerana mengambil wang interest untuk digunakan di dalam bentuk yang lain seperti buat  taman dan sebagainya…

Mengapa ulamak kita tidak terus mengatakan ia haram?




Saya benar-benar memerlukan catatan mengenai perbezaan nilai mata wang yang anda ambil melalui C903  di mana saya menggunakan talian QTel.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan