Rabu, 20 Jun 2012

Kata-Kata Yang Kerap Diulang Suara


Tahukah dikau R bahawa kebanyakan catatan saya telah dihilangkan di salah sebuah komputer peribadi saya?

Si teja juga sudah diberitahu akan kehilangan-kehilangan ini yang saya anggap sebagai perbuatan mereka yang tidak jujur kerana tidak beramanah.

Apakah kecacatan masa kini mereka perlu dibahukan ke atas akal saya yang hanya bertaraf pelajar sekolah menengah sahaja?

Apa perlunya urusan peribadi saya diganggu begitu? Apakah dahulu dikau juga bersifat begitu R sebagaimana si teja? Apa sahaja idea yang boleh diisukan dicerakinkan pada musim-musim panas walau pun bukan semua lokasi mempunyai suhu iklim yang serupa?

Apakah mereka tidak tahu bukan semua cara hidup dan gaya upaya pada musim panas, pada musim bunga, pada musim gugur sebelum tibanya musim sejuk tidak dinikmati oleh kebanyakan masyarakat dunia?

Siapakah yang berada di khatulistiwa mahu mempunyai rumah musim sejuk R?

Ada yang seumur hidupnya tidak pernah menyentuh salji di tapak tangannya, tidak pernah basah tubuhnya dek siraman hujan, tidak pula perlu unggun api bagi memanaskan tubuhnya malah tidak pernah tahu suhu yang panas di gurun itu upaya membuatkan air paip berasap di tengah malam.


Apakah yang terkandung pada maksud minda mu thanaif?

Lembut suara R bertanya.


Setelah idea ‘sistem butter’ digunakan ke atas nilai yang tidak sama misalnya minyak dinilaikan dengan makanan, pendapat siapakah lagi yang didakwa tidak berasaskan kepada realiti dan makenisme keperluan rakyat, masyarakat dan dunia ini?


Adakah dengan fakta :

 ‘ the city of London  were control by private enterprise, owned and ruled by The Crown of the City of London whose representatives had the power of life or death over the people’,memberi makna bahawa sesiapa sahaja boleh membeli Kota  London?


teja tersenyum di mata saya. Diakah yang terasa atau dia yang terluka?


Satu IP Address kini sudah menjadi perkongsian siapa, teja?

Saat saya sedang menulis ada seorang lagi dengan IP yang serupa sedang berada di laman 'living' di sana. Pemantauan mu membuat saya tertawa. 


Fikiran mu menerawang bagaikan roh saya, thanaif. Di manakah ia dikau layangkan?


R juga terluka dengan rahsia?


Saya katakan dengan sesungguhnya apabila terlalu banyak yang berbeza usah disalahkan sesiapa bila ada yang tidak suka menonton baseball, american football, netball, kariket,  malah golf juga ping pong.


Masih ada yang dikau sembunyikan, teja bersuara memecah kesunyian.


Adakah jawatan bagi Setiausaha PBB juga perlu menyempurnakan pendominasian syarikat negaranya  ke atas sistem dan medium korporat perdagangan ke atas dunia?


Tender dunia maksud mu thanaif? 


Kata-kata yang terlalu kerap diulang suara.

 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan