Isnin, 23 Julai 2012

Puasa Hari Pertama

Catatan di hari pertama bulan puasa.

Menulis warkah yang tidak dikirimkan :


Ramadhan 1434,

Kehadapan yang diingati,

Wujudkah aktiviti 'mencuri' wang judi di bulan puasa saya?
Duit judi itu milik siapa?
Halalkah ia?

Orang islam seperti saya tidak mempunyai wang dari aktiviti pertaruhan dan perjudian.

Kelahiran dan garis keluhuran pengeluaran logo HALAL tanah air upaya menjadi institusi yang melahirkan cerdik pandai pelbagai usia kerana pengetahuan pemprosesan penyediaan makanan ini sepenuhnya menjadi inovasi berjenama milik tanah air yang upaya diseiringkan dengan usaha dakwah bagaimana penguasaan iman itu bukan pada ibadah semata-mata tetapi ia menjadi cara hidup yang menyihatkan akal rohani emosi untuk pembinaan intelek selain jasmani.

Logo Halal mempunyai institusikah tatkala lingkaran kemiskinan sudah berjaya dilintasi oleh penganut islam malah memberikan kekayaan kepada bukan islam.

DAN adakah kami memberikan persaingan kepada produk KOSHER yang memenuhi kesemua pasaraya dan premis kami?

TIDAK SALAH JIKA SAYA BERTANYA KEPADA CHEF-CHEF :

DI MANAKAH JENAMA BAGI PASARAYA MUSLIM bagi setiap negara di dunia muslim sejak mereka merdeka? 

HARRODSkah?

Gedung mewah yang dimiliki oleh pedagang arab ini berjayakah mempromosikan produk buatan arab dan telah berjayakah ia menjadi ‘pengurup‘ pusat memperdagangkan barangan 'HUB HALAL’?

Ramadhan saya bukan merujuk nama sesiapa tetapi ia adalah nama bulan barakah di dalam taqwim hijriah 1434.

Jumpa kembali.

2 ulasan:

  1. Tertera ID lain turut menggunakan laman blog saya yang dipaparkan sebagai 8070604160463121570 yang didakwa tidak sah. Tidak mungkin saya sebagai pemilik blog ini yang menulis catatan ini sedia dianggap tidak sah.

    BalasPadam
  2. Catatan pada baris ketujuh adalah catatan saya sendiri yang ditinggalkan di HalaMedia.my (tidak pasti HalalMedia atau HalaMedia).
    Ini adalah kali kedua catatan yang sama dituliskan setelah catatan yang pertama di'hilanglan dengan sengaja.

    Pencuri ini tidak berpuasa dan mungkin bukan seorang muslim kerana muslim yang sedang berpuasa tidak sedia mencuri.

    BalasPadam