Isnin, 23 Julai 2012

Puasa Hari Kedua.


Mengapakah cara hidup keluarga Mukmin Sukar Mendapat Tempat Di Jiwa Masyarakat Moden?


Teladan masih perlu diambil dari cara hidup barat sebagai syarat untuk memasuki televisyen yang memancarkannya ke serata dunia.

Sehingga perlu makan ‘daging babi sebagai sajian’ di televisyen?

Saya terganggu dengan salah satu sitcom bertemakan makanan di kaca televisyen mu yang mempaparkan seorang wanita dari sebelah negara arab di afrika yang mempunyai persamaan dengan nama bapa saya sedia menjamah daging khinzir.

'Belly dance' itu budaya arab mu yang juga menjadi kebanggaan bagi tanah kelahiran Ar Rumi.

Mari kita bertanya kepada pemilik stesyen satellite.
Miskinkah mereka sehingga kekal memerlukan produk seperti itu untuk slot Makanan di televisyen? 

'Dikau berada di dunia global thanaif', dia memberitahu.


MENGAPA DIKAU MENUTUP WINDOW MEDIA PLAY UNTUK CD SAYA DIMAINKAN?

DIKAU TAHU SUKARNYA SAYA MAHU MEMAINKAN IRAMA PILIHAN SAYA DI YOUTUBE APABILA DIKAU MELETAKKAN IKLAN YANG TIDAK SAYA PERLUKAN BAGI MENDENGAR IRAMA NASYEED PILIHAN SAYA?

Anda menutup window play bagi diputarkan IRAMA ZIKIRULLAH?

MENGAPA?


Kami masih berbantah di dalam diam.

Dia memprotes saya dan saya membantahnya.

Tidak pasti sehingga bila keadaan ini akan berlarutan.


Adakah siaran mu ditaja oleh wang loteri?

"WHERE IS MUSLIM RIGHTS FROM YOUR FUND WHEN YOU DO KNOW WE NEVER TAKE THIS KIND OF MONEY! (gambling and lottery money)?"


Dia cuba meredakan emosi saya setelah dia berusaha mencetuskannya dengan menyiarkan irama yang menyimpulkan nama Aisya.

GO TO H--- WITH YOUR ‘AISYA’ – or any names. Api membakar emosi saya.

WHY? Dia bertanya.

MY AISYAH IS NABI MUHAMMAD SAW WIFE NOT YOURS –
YOUR CLON AND DUPLICATE PERSON IS NOT MY INTENTION!

Akhirnya kami kekal 'bersengketa' walau pun tidak saling mengenal rupa.


Puasa ini ujian kepada zahir dan batin.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan