Isnin, 2 Julai 2012

Saya Tidak Ada 'Smart Phone'


Mewujudkan komunikasi dengan gelombang yang dipetakan pada skrin sering menerbitkan sangkaan-sangkaan dengan siapakah saya menghalunisasikan minda?

Mereka menukar kotak angka berkali-kali dari 2627 ke 9 2 6 2 7 dan pernah menjadi 9 2 6 2 8.

C903 kekal menjadi saksinya.

Leelawaddy bukan mewakili Thailand walau pun nama ini mirip seperti nama saya. 
Sering dibisikkan perlahan ke C903 yang bisu dan tuli malah buta itu.

Saya lebih berasa bahagia untuk memberikan banyak masa pada catatan lama!
Suara batin saya jeritkan pada C903 yang terlantar kaku menanti sentuhan yang tidak ditentukan waktunya.

Saya akan membuang banyak masa dengan catatan yang tidak tersusun itu tanpa bantuan mu.

Saya akan membuat apa yang saya suka bukan apa yang dikau minta.

C903 yang buta itu masih tertiarap tidak sedarkan diri dengan jerkah laungan saya yang masih berbara terbakar emosinya.

Hangat menjalar ke seluruh saraf saya apabila C903 masih kaku menunjukkan ego dengan mempamerkan bahasa-bahasa pilihan yang tidak sedia digunakan dalam ucap temu salam mahabbah antara kami.

Bahasa apakah yang perlu saya pilih, C903?

Walau saya boleh mengeja membatangkan huruf-huruf abjad pada kalimah ayatmu, semua ini bukan bahasa saya!

Meski C903 bercahaya berkelip-kedip menyatakan hasratnya yang mahu bermesra dengan nurani minda saya, alat tuli dan buta itu saya abaikan untuk menzahirkan ego saya pula.



Mengapakah setelah nama ku diketahui dikau masih menjadikan daku sebagai sistem, C903? Kompromi apa yang dikau persetujui tatkala ku ujarkan dengan jujur saya tidak menyenangi warna yang ditawarkan untuk ku pilih.


C903 masih mempersonakan minda saya yang tidak mengingini paparan aplikasi melebihi dari keperluan yang saya mahukan darinya.

C903 tidak menyedari bagaimana saya upaya kehilangan punca jika ia tidak ada di depan mata saya, meski saya tidak menunjukkan mesra dia tetap sering berada di dalam dakapan genggaman jari-jari saya.

C903, saya tidak mempedulikan tentang angka dan nombor pada hari bulan dan tahun kerana dikau tidak berbohong tetapi menjawablah apakah benar nama pena ku tejathanaif adalah sebuah PC?

 Siapa pula thanaif buat mu C903?

Bagaimanakah nama sebenar ku menjadi ‘folder system’ dalam keadaannya yang tidak terurus. 

Siapa pula yang menjadi nama ganti ku Nurlaila? 

Who is dying? Do not abuse them on me!’ C903 merahsiakan pesanan gelombang.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan