Jumaat, 1 Oktober 2010

Komunikasi Hanya Dengan Wanita

Marah dan terus berasa marah menjadikan dituliskan pertanyaan apakah makna pemilikkan menerusi ekuiti saham tatkala kuasa untuk membuat keputusan sepenuhnya masih berada di tangan esekutif yang bukan terdiri bangsa yang menjadi pembeli sesebuah syarikat.


Tersenyum aib tatkala terzahir wewenangnya pembelian sesebuah syarikat telah menghilangkan kuasa untuk membuat keputusan kesan dari pembahagian untung 40% ke atas 60% atau yang sejenis dengannya. Ketertiban penjawat teruskah wujud sehingga bebas mahu membuat keputusan juga perlu sepenuhnya menganuti pembahagian pecahan peratusan begini? Atau masih sediakah untuk diakui wujud tanda-tanda imprealis dari anutan kapitalis di dalam pembinaan peradaban kemanusiaan yang semakin terlupus intelek untuk bermoral?


Lantas dibesarkan jenis huruf yang masih menimpakan kemusykilan untuk ditandakan identiti jenis bangsa saya di micrsoft word :


Saya bukan pemain untuk mana-mana pasukan.

Sila jauhkan diri kamu dari saya - saya bukan sebahagian dari masyarakat inggeris atau barat.

Saya bukan masyarakat yang tinggal di Bali atau mendapat karamah dari India atau sukakan makanan Itali atau makanan ala barat.

Anda semua silap orang dan sememangnya sedang ‘terghairah’ bagi acara memaksa.

Ini permainan ‘komuniti minoriti’ yang terus mahu kekal mendominasi kumpulan majoriti dan malangnya ianya tidak berjaya.


Konsep satu yang dicuba-usahakan untuk melahirkan ‘kerajaan impian’ tidak berasas realitinya apabila wujud pengawalan terhadap hak-hak peribadi individu yang tidak pernah memberikan persetujuan atau diberitahu wujudnya sessi pemantauan pemikiran bagi diinteraksikan gelombang untuk seni hiburan.


Sila hentikan sikap tidak beretika ini kerana kancah perebutan dan persaingan ini telah mewujudkan permasalahan besar di masa ini kerana keterlaluan diletakkan kuasa mendominasi ke atas individu.


Atau samakah dengan stuasi pelaburan yang sia-sia terhadap makna 80 juta untuk seorang pemain bola yang berjaya didominasikan oleh penaja misalnya?


Seperti terlihat wajahnya yang suram.


Catatan ditambah - saya maksudkan apakah sesungguhnya projek pembangunan benar-benar tidak merugikan rakyat tatkala jelas pedagang dan pelabur tetap dijamin keuntungannya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan