Jumaat, 4 Februari 2011

Minda Saya Masih Di Sana

Saat berada di Prague diri mencuba melunasi ungkapan Encik Peter Demetz di dalam Parague In Danger yang digabung-kaitkan dengan susunan bicara penjelasan dari Encik Stephen Klimczuk dan Encik Gerald Warner of Craigenmaddie.


Adakah England dan Amerika tercabar apabila ada di antara negara-negara Eropa kekal tidak melihat keperluan menjadikan English sebagai bahasa pilihan pertama?

Saya teringin melihat wajah jelita itu memasamkan mukanya.


Jumlah interaksi radio bagi mubaligh Kristian melebihi puluhan ribu di angkasa menerusi gelombang sederhana frekuensi. Soalah ini tersimpan di dalam lipatan hati tatkala mengikuti irama-irama putaran penyampai radio yang diikuti.


Wajah-wajah itu sememangnya tidak pernah bersedia untuk menunjukkan wajah.


Apabila mendominasi sumber-sumber berita kita menggagalkan Millenium untuk dilalui.


Kepada siapa ujaran mu itu ditujukan? Saya mendengar dia bersuara.


Badan Penyiaran tertua di dunia.


Mengapa?


Masih menghukum mereka yang berfahaman komunis sedangkan liberalisme juga telah melahirkan diktator? Adakah sosialis masih dilihat bersendikan komunis tatkala Tuan/Puan masih berpendirian untuk mewujudkan konsep satu yakni penyatuan terhadap makna demokrasi itu?
Tidak sukar untuk memahami pakatan politik tuan-tuan itu terhadap makna ekonomi apabila mereka masih mempromosikan pilihan-pilihan yang mereka mahukan tanpa memperakui sebenar-benarnya kebebasan dan kuasa rakyat untuk membuat pilihan adalah tanpa perlu 'endorsemend' mana-mana pihak.


How To Protect People? Dia tersenyum manja.

Kebebasan kemerdekaan sesebuah negara itu itu TIDAK MEMERLUKAN PERLINDUNGAN DAN PENAUNGAN NEGARA LUAR.This is the way how to understand the threat.


Mengapa mereka masih meviruskan ujaran saya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan