Isnin, 21 Mac 2011

'Analytical' Atau Ana Kritikal?

Assalamualaikum tejathanaif@thanaif,


Kita masih menjejaki sesuatu yang telah menjadikan kita sering berada di dalam kebingungan.


Pemanipulasian oleh ketiadaan imbang tara sikap intelekkah menjadikan dibina stimulasi bagi mencabar keupayaan kita thanaif?


Bolehkah dikau bertanya kepada Sony Ericsson tejathanaif?


Peneman bisu ku itu hanyalah alat eletronik yang memberi jalan dan laluan kepada teknologi mendominasi emosi minda dan intelek ku yang dapat ku hayati, bagaimana teknologi mahu digunakan sebagai pemangkin yang mendominasi sains dan penyelidikan.


Sebagaimana kini mereka mahu menginteraktifkan Apple dengan Ipod/Ipad/Iphone, rangkaian satelit dengan 'Smart Phone'yang dipersaingkan dengan segala jenis jenama yang bukan dihasilkan oleh negara muslim.Memalukan teja! Untuk berfikir pun mahu disewa minda kita oleh syarikat-syarikat yang hanya berdominasi atas nama besarnya pelaburan bagi pembangunan daya capainya.


Lihat lihat lihat betapa dengan wang mahu ditrading literalkan pemikiran.


Siapa yang miskin thanaif?


Mereka yang kaya yang perlu menggaji dan menyewa pemikiran manusia!


Kejam, dikau masih senang mahu mengeji thanaif?


Inilah yang telah dilakukan oleh masyarakat Thule yang sedang mewacanakan semula pengurusan dunia.


Dikau terujarkah thanaif tatkala menonton Doktor G?


Muhahhaahaahhhahhaahaha - tidak relevan!


Kepadatan penduduk di Asia Tenggara mengapakah menjadikan mereka bergelut untuk 'memfranchieskan' pemulihan sumber tenaga yang dipusatkan di Afrika dan Asia Tengah? Benar memang pelik dan ganjil apabila jambatannya ialah Cina dan India.


Pintar dikau tejathanaif semakin kurang bodoh mu.


Mana mukmin dan mukminah?
Di mana kamu?
Masih bergelut dengan rangkulan siapa wahai muslimin tatkala kamu tidak lagi menetaskan mukminin yang kamu eramkan sekian lamanya?


Masihkah dikau menitip nafsu mu pada dada Qutham yang masih melahirkan anak-anak untuk menjadi penglipur yang membelai lawwamah mu.

Adakah dikalangan mu Kaab ibnul Asraf yang menjadikan Leila membutakan Majnun?


Muhahhahahhaha


Wei tejathanaif - kekalkan bahasa rasmi mu seperti mana bahasa Ibrani yang masih subur difahami untuk menusakan lembah Nil dan Euphrates!


Ada pengintai di sini jugakah?


Daku tidak takut pada pengintai teja tatkala Allah ku sentiasa tidak melepas pandangannya ke atas setiap makhlukNya. Daku cuma masih berpanas hati dengan kebodohan mu mengabaikan keberdayaan bahasa mu.Dikau dirugikan oleh kemunduran bahasa mu untuk menjadi bahasa pengantar ilmu.


Faham!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan