Rabu, 9 Mac 2011

Permintaan

Dia meminta supaya dihentikan penggunaan tanpa hak ke atas nama penanya.

Apakah alasannya kali ini?

Dia seorang yang beriman dengan agamanya dan merasa gusar andai diperencanakan aktiviti yang cenderung ke arah persundalan yang upaya merosakkan agamanya. Katanya lagi andai dirinya yang terfitnah itu jauh lebih baik berbanding agamanya yang terfitnah.

Jesteru itu tatkala diriuh dan dimeriahkan untuk perjalanan udara yang melintasi Benggala dia mencelah andai diberikan peluang dia mahu ke Iran.

Dia kelihatannya amat membenci benua kecil itu.

Ruapan kebenciannya itu masih bernyala dengan lahar yang sukar didinginkan.



Mengapa dia ingin ke sana?

Sebagai negara yang begitu berjaya mengibarkan keistimewaan sebagai sebuah negara yang mempunyai etnik yahudi, dakwanya Iran upaya dilihat sebagai mercu tanda negara maju yang boleh diteladani.

Bolehkah diujarkan pertanyaan apakah etnik yahudi di Iran upaya menjelaskan wujudkah perbezaan di antara ajaran Nabi Isa (as) dengan agama nasrani?

Ujarnya tidakkah Iran pernah digambarkan sebagai tanah yang mengalirkan kasih sayang kepada keluarga Kekasih Allah Subhanahuwataala?

Dia juga menambah bukankah tanah itu yang menyambut peminggiran penduduk tempatan tanah kelahiran Kota Mekah dan Kota Madinah ke atas khazanah kekayaan muslim yakni zuriat dan waris Saiyyidah Fatimah Az Zaharah wanita mukminah yang disahkan keahliannya sebagai warga syurga yang dipandang dingin oleh etnik bangsanya sendiri?

Khazahnah Kasih Sayang Allah tertumpah ke atas keluarga mulia ini yang tidak sudi mendapat pembelaan sehingga sepi alam terhadap keluhan-keluhan Hussin dan Hassan yang dikhianati secara rahsia demi kuasa dan pengurusan kekayaan ummah tidak berada di tangan pengamanah?

Apakah Saiyyidah Fatimah sebagai ibu akan bersedih jika mengetahui akhir hayat putra-putranya adalah dengan kematian yang hina?

Tidakkah Saiyyidah Fatimah bukan milik bangsa arab dan yahudi yang bernasabkan Nabi Ibrahim(as) dan siapakah yang akan mengesahkan dengan jujur sememangnya Nabi Yusuf(as) dan adiknya Bunyamin itu susur galurnya menuju kepada Abdul Muttalib datuk kepada Kekasih ku Salallahualaihissalam?

Lalu mengapa tegar difitnah insan-insan mulia ini tatkala kita bukan tersenarai sebagai ahli-ahli yang menuju ke syurga?

Siapakah upaya mengetahui kita akan ke syurga atau neraka tatkala seruan perzinaan dengan kaedah lesbian dan homeseksual bagi melahirkan zuriat atau benarkah arak sebagai minuman pengibadatan?

Mengapa dia sering bernada amarah dan sentiasa bengis dengan kata-katanya?

Menurutnya tatkala dia senang bercerita, ceritanya akan dipersendakan sebagai sentimen seksual yang dihiasi dengan jenaka untuk berlipur diri. Lalu demi memperelokkan dan menyantunkan perspektif mu ke atas semua pertanyaan-pertanyaannya selama ini dia tidak mahu berkias dengan apa-apa perumpamaan lantas dia kelihatan bagaikan bersifat perengus dan pemarah.

Saya menyampaikan sahaja pesannya yang meminta usah lagi digunakan namanya itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan