Khamis, 22 Julai 2010

Buku Eletronik Atau Minda Eletronik Untuk Kerajaan Eletronik?

March 16, 2010 7:35 am

Apakah yang wajar menjadi solusi ke atas muslim yang sepenuhnya sedia dijadikan mangsa oleh pemikiran-pemikiran intelek yang sering dilihat sebagai kemajuan sikap bertolak ansur yang dijadikan sebagai alat kepada kemajuan peradaban moden ini?


Bagaimanakah kesan dari peperangan upaya menjadikan kebencian dan permusuhan itu dilupuskan tatkala dari pihak yang berkepentingan lebih ke arah menjadikan warga mereka sebagai sasaran untuk dimangsakan?


Wajarkah diakui Amerika dikuat dan dilemahkan oleh Pertubuhan CIA berbanding dengan negara lain yang lebih terarah sempurna hubungan diplomatiknya yang tidak sepenuhnya diperencanakan dengan unit-unit rahsia kerajaan seperti mana SAVAK yang satu ketika lalu meruntuhkan kepercayaan warga Iran ke atas Shahnya.


Sejauh manakah warga Pakistan dan Aghanistan (kecuali di Palestein yang dianggap lebih bijak bersiasah walau dhaif ekonominya) menyedari adalah satu kesalahan membunuh saudara mereka akibat dari dasar luar negara yang salah khususnya apabila ia lebih kepada memelihara kepentingan Amerika?


Lantaran bungkam dengan aktiviti pelesapan catatannya yang tersimpan rapi di fail peribadi, soalan-soalan berterusan ditinggalkan di helaian skrin yang berkualiti. Walau tanpa cetak dakwat basah sebagai lazimnya pintalan ungkapan ditemalikan, jejak gelombang sudah upaya dijalinkan walau tanpa frekuensi.


Buku eletronik dengan sesalur gelombang untuk keuntungan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan