Jumaat, 30 Julai 2010

Ulangan Bisa Akhir Zaman

thanaif at 11:02 pm on Sunday, February 7, 2010


Entah bagaimana boleh dilupa tentang blog ini.


Cabaran-cabaran kemanusiaan kiranya bukan sahaja memerangkap mereka yang berkomunitikan politik atau bermukimkan ekonomi atau bersisi selesakan korporat atau bermandikan cahaya ’spotlight’ atau yang dikritiskan oleh kemelut ilmiah bahkan ia turut menyapa wanita-wanita yang tidak berkarier yang sehariannya bermenung tafakkur mencari jejak yang kian tercela lingkaran zalim lupusnya kemuliaan insan walau bergelar negarawan.


Bagaimanakah persediaan penaklukan dunia ke tangan yang adil upaya dirapikan andai budaya trampilan dunia dikhilaf ertikan?


Apakah Imam Mahadi dan Nabi Isa (as) mahu memperbaiki ekonomi sahaja?
(isu yang acap kalinya digemakan)


Siniskah dikau terasa andai ditanya apakah Amerika, England dan seangkatan dengannya yang akan menjadi Imam sehingga tersangat ketara dijaga hubungan dengan mereka?


Usah bermasam wajah seperti itu. Tidak jelita lagi wajah jika begitu.


Isu menyelamatkan dunia alam dan manusia dari kemusnahan sebelum kebinasaan sebenar terjadi bagaimana dihindarkan dari kajian sains bumi bio tatkala sudah diampaikan tanda-tanda kebesaran Tuhan Yang Esa?


500 ribu sahaja untuk kajian penganalisaan kajiannya berbanding jutaan untuk pasarana anak-anak yang dipermatakan?


Mahukah dikau tahu betapa mualnya rasa yang berada di hati ini wujud dengan tiba-tiba?


Bagaimana jasad dan fizikal pada sudut pembinaan teknologi untuk sisi keselamatan ummat disejagatkan tatkala dimanipulasi sekehendaknya atas nama permuafakatan perkongsian antarabangsa?


Pelaburan antarabangsa hanya di atas bicara-bicara sahaja?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan