Rabu, 29 April 2009

Hari Bisu Dan Tuli Se Dunia

21/Rabiul Akhir/1430
0123pm


Bagaimanakah wajar didiamkan apabila Amerika dan tuntutan medianya menjadikan warga berendah diri saat terasa dilagakan keperluan menganyam mimpi untuk diprovokasi?




Pengidolan pengikonan wajar ditawarkan di khemah-khemah pelarian dan wad-wad pskitrit untuk dilambakkan pengharapan-pengharapan membebaskan mereka dari kemiskinan kemelaratan kebuluran juga kesakitan.




Arah alir air yang terklorin menjadi modal baru dijenamakan kesihatan sebagai cara hidup yang menambahkan usia untuk gagah beraksi sejajar dengan arah alir tunai yang masih memerlukan rangka berstrategi mengawal kenaikan dan penurunan harga tenaga sedangkan dasar dan sistem masih disalut nilai yang serupa.


Apakah ada perubahan bila sistem dan dasar itu masih yang lama?


Ya hari ini hari tuli dan bisu sedunia yang diraikan bersendirian di ceruk lokasi yang Global Positioning Systemnya didatakan pada pengkalan-pengkalan utama ketenteraan yang mempromosikan pencarian dasar-dasar yang sifat diktatornya di sayap kanan dan bukan puak kiri yang selalu didakwa sebagai penentang walau dilahirkan oleh demokrasi.




Gambar dirakamkan semasa di Matar Qadeem

Gambar dirakamkan di 56 Jalan Hijau, Taman Kg Kuantan, Klang, Selangor
Gambar dirakamkan semasa di Beverley Hills Garden 11 - Al Mamoura


Wajar difahami sekarang ini setelah berakhirnya siri kempen kepimpinan kita berhadapan dengan keperluan apa lagi apabila masih diperlukan penyokong-penyokong berbanding pengkritik di media cetak dan eletronik yang turut sama berlobi?


Membahagikan keuntungan?


Afrikan Amerika perlu dihentikan penurun nilai moralnya apabila masih meraikan kebebasan yang tidak lagi dihayati perlukan kemeriahan disahut secara beramai-ramai oleh generasi masa kini yang tidak memiliki taraf kewarganegaraan Amerika.




Perlukah begitu kaedah direncanakan?




Kita tercabar oleh keperluan untuk menyatukan warga apabila dikecamukkan ukuran untuk kejayaan buat seorang pemimpin yang terikat hanya kepada keadaan tertentu sahaja di dalam menguruskan kegagalan misalnya demokrasi dan penetapan yang menolak amalan integriti meletakkan kepercayaan.




Mari bersama kita menyelidiki Protokol-Protokol Rancangan Barat Untuk Menghancurkan Islam.




Maaf.


Saya mengigau kerana tidak pandai bermimpi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan