Jumaat, 20 Januari 2012

Lapangkan Emosi Terkawalkah Aksi?


R, perasan saya tertekan lagi …


Semakin memualkan dengan kesengajaan yang disediakan merintangi jalan-jalan yang mahu saya lalui. 

Paling mundur dirasakan apabila inilah cara mereka berpendapatan setelah memanipulasi sepenuhnya kemajuan interaksi teknologi.


Memalukan R tatkala masih kematian mu semakin sepi dari diingati.


Mereka melahirkan masyarakat pengguna yang berkelahi untuk meningkatkan jenama. 

Tadi ku temui wawaran untuk diperolehi televisyen-televisyen percuma hanya dengan mengklik pada butang yang disediakan.


Jenama yang tidak laris sering diberikan secara percuma. 


Seperti terlihat senyuman R seimbas lalu.


Kejahilan rakyat marhaen kini hasil dari keperluan politik yang menjadi pekerjaan baru dengan pelbagai jawatan seperti  Presiden, Perdana Menteri, Menteri, Ahli-Ahli Yang Berhormat yang berkerja di Parlimen atau Dewan Senate yang disatukan atas beberapa dasar yag dinamakan perjuangan tatkala keadilan sepenuhnya menjadi trend pembudayaan untuk diorganisasikan masyarakat dunia.

Saya benci dengan semua ini R apabila atas nama karya senii maka khalayak seniman dan seniwati berbondong-bondong datang untuk dijadikan semula ikon kerana faktor perniagaan setelah mendapat restu ahli politik.

Mereka akan mewakili penceritaan dari skrip-skrip yang tidak dituntut hak cipta dan hak karyanya yang berstatus harta intelek setelah dirintangi dengan cabaran pelupusan tarikh sijil dan syarat-syarat dokumen yang tidak pernah diajari di sekolah-sekolah.

Pelupusan hak cipta dari karya mereka ini juga dihapuskan oleh tunggakan-tunggakan tuntutan dari beberapa butir kandungan dokumen yang dinyatakan perlu dibayar premium dan kadar perkhidmatan yang menggunakan sistem perisian komputer yang lansung tidak diketahui oleh pembeli komputer riba R.


R, tidak sedia membalas ujaran-ujaran yang tidak menarik minatnya.


Apakah lesen-lesen tawaran perkhidmatan tetap sah di sisi undang-undang apabila saya menolak apa-apa persetujua dan keizinan yang tidak ditandatangani dengan tanda tangan saya sendiri sebagai pemilik bagi nama tejathanaif @ thanaif, R?

 

Dikau terlalu berasa taksub pada namamu thanaif? R bersuara.


Mari kita cuba buangkan nama kesemua nama -nama Presiden, Perdana Menteri, Raja serta Sultan malah Permaisuri England dan Syeikh-Syeikh Arab dengan nama-nama yang kita nafikan hak mereka ke atas nama itu.

 

Bolehkah dilakukan begitu thanaif?


Mari kita gunakan nama symbol-simbol bintang porno yang suka mendedahkan dada dan celah kangkangnya atau kita bersama-sama menggunakan nama yang menjadi simbol lelaki gagah untuk kita gunakan kekuatan dan kebolehan daya penis mereka mengembang bagus menembus lubang ponggong.


thanaif...  dikau sudah tidak berbudi bahasa? Kata adat mu kerana berani nama celaka.


Dikau tidak mengetahu R, kini di pawagam yang dikunjungi oleh keluarga, ibu bapa, anak-anak di bawah usia malah datuk serta nenek semakin berani meletakkan adegan wanita lelaki berkucupan di atas katil dengan aksi ghairah yang diselitkan kurang sesaat paparan bagi menggambarkan bangsa arab turut memiliki hak dan kebebasan untuk menjadi moden.


Bukankah dikau bersetuju untuk membenarkan bahawa bukan semua arab itu beriman dengan agamanya sama seperti penolakkan yahudi terhadap keimanan kepada Nabi Isa (as)?  


Saya telah diberikan amaran R, agar tidak  menyentuh itu dan ini yang sudah menjadi tradisi lazim dekad-dekad lalu kerana ia upaya melumpuhkan kebangkitan bangsa arab tatkala mereka mendakwa mereka masyarakat yang inginkan segalanya baru...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan