Sabtu, 14 Januari 2012

Nama Yang Tidak Ada Tanda Harga?



Adakah lingkaran paip minyak dan  air memerlukan dunia bersengketa?   


Saya cuba berjujur menyatakan maksud sebenar dari kiriman-kiriman pesanan ringkas yang dinafikannya selama ini bukan dikirimkan oleh telefon bimbit Samsung atau Nokia atau Motorola atau BlackBerry atau HTC atau IPhone.




Dia boleh membaca huruf-huruf yang dikirimkan?


Saya tidak pasti tetapi saya semakin mual dengan cara dia menunjukkan statusnya.


Adakah hanya mahu mendiamkan sahaja sikap yang begitu?




Semua perkara mahu isu-isu yang baru tatkala sejak berzaman semua idea dibentangkan semula untuk diberikan pragdigma baru. Dan saya hanya mampu bersabar.




Saya mencuba memberikan pandangan baru padanya dengan pendekatan baru tetapi masih berasaskan isu lama.


Ini catatan lama tetapi saya gandingkan dengan pendekatan baru.





2008
Bagaimanakah ketidakseimbangan ekonomi dilihat antara punca melebarnya jenayah di dalam sosial masyarakat dan bagaimanakah jurang yang dalam antara status di dalam masyarakat membudayakan penyalahgunaan amanah dalam ertikata yang lain adakah lingkaran paip minyak dan  air memerlukan dunia bersengketa sedangkan sumber-sumber tenaga upaya dikitar dan ditukarganti dalam bentuk yang lain oleh penyelidikan, konflik terus wujud apabila agihan pendapatan kekal tidak seimbang dari dasar memonopoli hingga demokrasi dijadikan sasaran untuk tidak berfungsi.


Lama saya membiarkan catatan di atas tersimpan di dalam usb yang diberi nama tejathanaif tetapi dipadamkan oleh seseorang di usb yang saya beri nama thanaif.

Lalu saya gandingkan catatan lama itu dengan pendekatan baru agar dia membuka fikirannya yang sering menyatakan bahawa dia yang memberikan peluang kesempatan dan medan untuk saya berbicara. Dia terlalu banyak memelihara kepentingan. Dia cuba berahsia tetapi saya mengetahuinya.


Januari 2012
Saya kini berada di salah sebuah negara teluk yang kaya kepekatan mineral dan kandungan uraian molekul airnya.

Namun saya lebih cenderung untuk memperkatakan air semula jadi dari produk tanah air yang menjadi kepercayaan saya kerana ia upaya mencambahkan kecergasan daya fikir fizikal serta emosi.


Beyond Water salah satu produk tempatan yang sepenuhnya dikilangkan di tanah air wajar diberikan satu dimensi baru ke arah menjadikan ia sebagai sebuah empangan terusan bagi dibina ia sebagai Terminal Penstabil Aliran Air yang Keperlahanannya sesuai dibina oleh kerana kadar kandungan dari mineral pada gugusan air di negara Teluk, dengan kadar penurunan hujan yang sedikit tetapi memiliki mata air wadi yang banyak, empangan Beyond Water upaya dibina dan tidak lagi hanya menjadi mesin pengaliran aliran air untuk menjana air minuman di masa hadapan.


Lantaran mineral ini menjadi pemangkin kepada pengekalan ph di dalam air, kita memerlukan kesesuaian kandungan yang secara semula jadi dapat diperolehi oleh sifat dan ciri rupa bumi serta kandungan yang didapati agak tepat oleh kewujudan paksi magnet di tengah-tengah Semenanjung Arab ini.


Zeolite yang digunakan untuk menyahkan kandungan logam berat yang menjadikan sulfur yang terkandung di dalam tanah menerusi pyrolog salah satu jenis penapisan yang penting pada Beyond Water apakah upaya menjadi ciri empangan saliran air di permukaan bumi yang di dapati di kebanyakan negara teluk.


Saya sedang dalam proses memahami dan menguji untuk menukar sentimen dan elemen bahaya menjadi tidak bahaya.


Saya bukan gila untuk menyatakan kepada masyarakat yahudi atau arab nasrani di teluk bahawa mereka hanya membuang masa jika terlalu berseteru dengan muslim umumnya kerana mereka sedar mereka TIDAK BOLEH MEMINUM AIR LAUT dan mereka tidak memiliki minyak sebagai sumber untuk manusia beraktiviti.


Dia melumpuhkan minda wanita seperti saya dengan tujuan bagi memperolehi wang mudah sedangkan apa yang mereka mahukan ialah idea saya!


Mereka melihat keamanan hanya dengan bekalan senjata tatkala saya melihat keamanan itu adalah dengan mensolusikan kepentingan ummah mengatasi kepentingan peribadi apabila minyak dan air tidak mungkin bercampur oleh kandungan nilai manusia beraktiviti.


Dikau menzahirkan penjualan diri thanaif, tejathanaif berbisik perlahan.


Benar setelah mereka melelong menebus menggadai nama ku yang tidak diberikan tanda nama.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan