Jumaat, 24 Februari 2012

Allah, Saya Bencikan Mereka.


Catatan ini dicatatkan pada 22 hb Febuari 2012 jam 1857/0657 petang waktu Qatar ( Al Maamoura ) di Mini Compaq.

Ia dicatatkan oleh seorang wanita muslim yang beragama islam yang dilahirkan di Klang Selangor Malaysia.


Beginilah catatan darinya untuk dirinya sendiri :

Saya berasa kebodohan dunia sudah sampai ke kemuncaknya apabila yahudi masih menolak hakikat bahawa akidah mukmin sukar digugat walau pun mereka dimasukkan ke dalam kotak, ditutup matanya untuk dibawa berkeliling pada garisan yang sama menuju titik yang ditetapkan untuk dilakukan semula pengulangannya.


Realitinya Amerika sebagai sebuah negara yahudi masih kekal mencabar sifat akidah mukmin walau pun mereka mengalih usaha menerusi bangsa lain untuk memudarkan keteguhan akidah mukmin dalam erti kata yang lain mereka masih gagal menggunakan etnik kulit hitam untuk mempelopori usaha menghilangkan jati asli berperibadi mukmin selepas kulit putih meneraju dan mengemudikan dunia ini.


Sifat mukmin itu tidak dimiliki oleh yahudi dan nasrani?

Saya tidak tahu mahu bertanyakan soalan ini kepada siapa tatkala saya melihat mereka gagal mengorientasikan perkembangan untuk mempergunakan anak-anak muda melakukan perubahan mengikut telahan zionis setelah anak-anak muda muslim mempunyai pendirian yang kukuh mengenai keakraban hubungan kekeluargaan mereka khususnya dari Asia Nusantara kerana makna keluarga kepada mereka adalah yang terbina dari keluarga biologi yang sedarah daging dilahirkan dari perkahwinan.



Terlihat kegagalan itu disahkan oleh kelumpuhan akal nurani insan apabila terzahir kesediaan menjadikan 'anak patung boneka' seperti bayi sebagai latihan menghidupkan sifat kemanusiaan mereka.


Apakah wacana Hooly wood pada tahap ini?

Dunia sudah mengenali Hooly wood adalah jenama yahudi yang tidak dihasratkan perebutannya apa lagi mahu mewujudkan persaingannya dengan yahudi.

Namun apabila memerhatikan bayi getah dan plastik yang diberikan sifat manusia semisalnya 'Barbie' menerusi irama lagunya adakah trapi yang digunakan bagi meletakkan kanak-kanak di luar kesedaran untuk dimasukkan sentimen berahi bagi meransang imaginasi sex menerusi senikata lucah  'YOU CAN BRUSH MY HAIR , UNDRESS ME' yang kini anda kekal mengulanginya dengan pengorientasiannya kepada irama seperti 'Video Game' yang semakin mencacatkan jiwa, rohani, emosi, intelek malah jasmani remaja dan belia serta orang dewasa.


Semua ini membuatkan saya terfikir mengapakah begitu rendahnya peradaban moden hooly wood yang dikatakan hampir seratus peratus dimiliki dikemudi dan diwatakkan oleh bangsa yahudi yang dikatakan memiliki tahap keintelektualan yang tinggi kerana keberdayaan mereka melahirkan pelbagai konsep kaedah yang membina sistem hidup dan sistem nilai juga sistem status mereka serta dunia sejak berdekad lamanya.


'Adakah dikau ke sini hanya untuk meluahkan kebencianmu thanaif?' 

Pelbagai suara menyentuh hati saya.


'Mengapa sitcom 'Friends' yang usang dan lama masih dikaitkan dengan semua pemainan ini tatkala saya hanya bermula mengenali siber pada tahun 2006 tahun yang masih baru berbanding dengan 'dailog dan perbualan' sitcom yang anda sengajakan miliki perkaitan dengan pelayaran ini? Minda saya tidak wajar dirantaikan dengan keperluan sesiapa.'


'Soalan mu siapa yang mendajjal minda mu?'


'Sitcom itu mewakili peradaban dan kemodenan budaya Amerika yang masih mahu dipertahankan untuk siapa? 
Secara umumnya sesiapa sahaja boleh menjadi rakan tidur samada di luar sitcom atau di dalam sitcom pelakon yang memegang watak siri ini dan dikau melihat ia sebagai elemen yang boleh mendidik penonton?'

'Pawagam milik manusia dan pelakonnya juga manusia thanaif.'

'Ya saya faham kerana analisa mu dikau hanya perlukan tertawa sebagai ubat sahaja tatkala secara logiknya dengan tertawa dikau tidak mengurangkan apa-apa masalah. Dikau hanya perlu sifat meredakan kesakitan bukan memusnahkan virus pembiak dan bakteria yang menjadi wabak sesuatu penyakit.' 

'Dikau mahu perempuan melayu atau mana-mana perempuan yang beragama islam diwakili oleh watak-watak sitcom ini tatkala masih banyak sitcom lain yang sangat bertentangan untuk diseiringkan sebagai wakil kepada wanita segender mu, teja dan R?

Tidakkah dikau sendiri yang merendahkan akal dan nilai intelek yang Amerika banggakan kerana memiliki sumber perdanaan wang menerusi Hooly Wood sebagai jenamanya? Dikau masih mengulangi ketetapan usang bahawa dengan ke Hooly Wood sahaja kesemua kejayaan upaya diperolehi.

Bersusun anak-anak muda kami mahu menjadi apa yang mereka inginkan tetapi harga yang dibayar amat tragis apabila anak-anak kami perlu mempunyai persamaan imej seperti mu bagi mendapatkan iktiraf keberadaan kebersamaan yang telah ditetapkan.

Anak-anak kami kehilangan jati diri mereka berperibadi sebagai seorang yang beriman kepada agamanya.

Anak-anak kami kehilangan nilai kepimpinan untuk diteladani apabila potensi dan kecenderungan dan minat serta bakat lahiriah mereka sebagai pemimpin sepenuhnya digenggam untuk mempunyai kebersamaan keberadaannya dengan nilai persamaan mu apabila mereka diminta mengulangi untuk mengitar edar perjuangan mengenai diskriminasi yang masih kekal isu dan persoalannya apabila kepimpinan ahli-ahli syurga dikekalkan tidak mendapat tempat di hati mereka oleh indahnya lakaran ukiran dan reka bentuk 'design' bagi memperolehi ciri kepimpinan ahli neraka.'

'Terlukakah minda mu thanaif? Terguriskah hati mu?'

'Dikau berasa marah dan membenci sikap konservetif sikap feudalism sikap yang dianggap usang dan ia perlu diganti namun sikap moden pada ciri pembinaan diri dan membentuk rupa berdirinya kita semakin menjauhi fitrah bahawa dunia ini akhirnya berealiti apabila ia menuju ke akhirat.'

'Apakah memperkatakan dan mengaitkan semuanya dengan akhirat kita perlu menolak dan memusnahkan dunia, thanaif?'

'Bukan begitu maksud saya!'

Permusuhan sengketa pergaduhan kebencian yang bersifat ekstrimis yang masyarakat mu mahu kekalkan ke atas tanah-tanah yang miliki tuan, tanah-tanah yang miliki kekayaan sumber yang miliki had sempadannya, tanah-tanah yang dicerobohi yang kita rosakkan nilai asli ia diwujudkan dari sifat galian kandungan uraiannya, selama manakah wajar menjadikan sesama kita sering membenci dasar kepimpinan sesetengah negara yang sedia ada dan yang masih diatur susun untuk menjadi kuasa utama dunia?

'Masih adakah lagi thanaif?'

Benarkah dikau mengorientasikan simbol dan perlambangan untuk membina imej yang gagal menerusi interaksi facebook?

'Mengapa?'

Kelihatannya dilansungkan satu keadaan yang membolehkan imaginasi direalitikan namun hakikatnya lakonan tanpa sutradara ini walau pun berskrip yang baik tetap gagal memberikan ciri persamaan kepada kehidupan berfitrah manusia yakni menerusi perkahwinan yang sah sahaja sebuah institusi kekeluargaan itu memperolehi roh hidup berkeluarga. Ianya tidak semata-mata diasaskan oleh rasa cinta dan kasih sayang seperti yang dikau terma syaratkan selama ini ke atas dunia bagi mengkancahkan makna kedamaian dan keamanan.

'Masihkah bulan cinta ku dipertikaikan thanaif tatkala ia hanya berbaki antara empat dan lima hari sahaja lagi?'

Isu yang wajar dikau hurai dengan jelas dan terangkan kepada saya ialah adakah membunuh diri juga wajar dianggap sebagai kebebasan dan hak yang tidak boleh dihalang kerana ia hak kebebasan untuk memilih bagi setiap manusia?

Wang adalah segala-galanyaa buat masyarakat mu teja dan R walau pun ia bermakna ia akan memiskinkan pihak tertentu yang tidak tahu menahu tentang sifat khianat yang diberikan untuk mereka berada di dalam lingkarannya.

Adakah dikau masih berasa dikau adil?
Adakah dikau masih berasa dikau saksama?

'Ke manakah dikau mahu pergi thanaif?'

Kali ini saya mahu keluar dari belenggu yang dirantaikan untuk langkah-langkah saya dan biarkan saya sendiri menentukan apa yang saya ingin fokuskan.

'Selain itu?'

Saya termanggu untuk bertanyakan mengenai impak dan kesan 'hadhari' kepada dunia hiburan tatkala medium antarabangsa gagal menghadami sifat berhibur bagi muslim sehingga kegagalan ini mencemarkan makna berhibur mukmin menjelangnya hari pembalasan yakni akhirat.

Saya tegas berpendirian bahawa adalah salah untuk membenarkan masyarakat Filipina atau Thailand atau Cina atau sekufu dengannya menggalas amanah dan tanggungjawab ummat kerana bangsa melayu muslim yang mukmin tidak seramai generasi 'wedlock' yang telah dilahirkan oleh bangsa dari negara ini yang terzahir seperti dituntut kelahirannya bagi menjadi buruh untuk pasaran dunia seperti mana bangsa di benua kecil Asia yang pernah dilakukan ke atas bangsa afrika.

'Dikau keterlaluan thanaif.'

Baik. Mari dikau bantu menghuraikan mengapa 'generasi wedlock' ini diwujudkan? Anak-anak tanpa bapa yang dapat dpastikan begiu banyak dilahirkan di serata benua tanpa mengecualikan di negara-negara Teluk.

Mengapa wujud keadaan seperti ini?

Apakah tidak wajar diminta agar setiap bangsa tidak menyenaraikan bangsa mereka sebagai ciri yang mempunyai banyak generasi dan masyarakat 'wedlock'?

Ia memalukan jiwa raga saya teja dan R kerana kemiskinan kelian tidak kelian sedari walau pun kelian mahu menaja kasih sayang cinta dan kedamaian.

Saya sudah lama menilai makna cinta dan kasih sayang yang diwar-warkan oleh mu yang saya yakin dari khalayak yahudi dan nasrani kerana kelian tahu saya inginkan pembinaan hubungan bukan permusuhan.

'Free' dan mission' tajaan mu sudah melewati kurun-kurun yang wajar ditinggalkan falsafah sudut yang membina kebebasan masyarakat mu.

Tidakkah dikau berhadapan dengan kemusnahan kesan dari nilai kebebasan dan hak yang sekian lamanya menjadi tema perjuangan mu? Dan menjelang akhirat yang akan memunculkan alamnya bagaimanakah akan kita letakkan diri kita dan keluarga, ibu bapa kaum kerabat handai dan taulan? Apakah berkroni dan mengamalkan sikap nepotisme kepada syurga masih menterjemahkan kemunduran menjelaskan kemiskinan ku?

'Apa yang dikau lakukan ke atas Kitab Suci mu thanaif?'

Dikau hanya mahukan idea pada sisi ekonomi politik sosial budaya susila adat resam demokrasi sains dan teknologi mengikut zaman yang dilalui oleh Kitab Taurat yang hanya sesuai pada zaman itu tatkala Al Quran saya mempunyai rahsia yang masih kekal keasliannya sejak ia diturunkan ke bumi oleh Tuhan melalui malaikat tatkala masyarakat mu memperkatakan tentang 'super natural super power' yang sebenarnya tidak dimiliki oleh mana-mana manusia.

Apabila dikau tidak beriman dengan alam ghaib tatkala menerawang fokus ke angkasa ia seesuatu yang sukar dijelaskan betapa ruginya dikau kerana pintu-pintu syurga berada di atas angkasa.

Apabila dikau mahu mengimejkan malaikat tanpa mahu memahami hakikat para malaikat itu bersumber dari cahaya yang suci yang memiliki kepantasan kelajuan yang sukar dicatatankan apakah wajar saya membina hubungan dengan mu lagi?

Apabila dikau kekal masih mahu menerima hakikat bahawa 'Jesus' dan 'Messiah' sebagai bukan penyelamat dan bukan nabi apakah yang dikau perlukan dari saya lagi?

Bolehkah saya pergi dari sini?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan