Rabu, 22 Februari 2012

Mengapa Sering Berujar 'Bangsat'


Tatkala berkekalan catatan saya hilang dan dipadam setelah diubah dari fail dokumen microsoft word, notepad dan fail usb, saya sudah tidak mempercayai sesiapa lagi.

Karenah khalayak seni yang mendakwa penyelamat tetapi mengambil kesempatan membuatkan saya semakin ingin berada jauh dari dunia fantasi imaginasi hanya berdasarkan mimpi tatkala saya tidak memerlukan mimpi-mimpi saya ditenun dan dianyam oleh mereka yang saya tidak kenali.

Sia-sia memberikan mu kepercayaan tatkala saya masih berusaha membina kepercayaan.


Saya terdengar dia meminta diluahkan segalanya untuk dia lebih memahami kesukaran saya.



Dikau mempermainkan nama pena ku thanaif dan tejathanaif.

Saya Lelawati binti Mohd Ali tidak pernah membeli nama thanaif@tejathanaif sebagai nama domain kerana saya tidak layak berbuat demikian lantaran tidak menganggotai mana-mana pertubuhan, organisasi atau menjawat apa-apa jawatan  profesional di mana-mana jabatan atau institusi kerajaan atau swasta yang telah ditetapkan untuk menjadi syarat utama oleh penawaran penggunaan nama domain.


Dengan sendirinya ia bermakna saya tidak terlibat dengan apa-apa projek yang bersifat kebajikan atau kemanusiaan kerana tidak mempunyai kelayakan untuk dibenarkan berbuat demikian.


Saya tidak pernah mengisi borang maklumat yang diperlukan bagi menggunakan nama domain thanaif@tejathanaif walaupun telah memilih dan menyemak kegunaan nama thanaif@tejathanaif di Qatar Domain Registered yang saya amat peka bahawa laman websitenya hanyalah kawalan capaian komunikasi yang dikendalikan secara tidak serius.


Saya menyedari lokasi GPS IP laptop saya telah ditukar dan diubah pada waktu-waktu tertentu tanpa sepenuhnya dibantu untuk diperbetulkan oleh pihak yang bertanggungjawab semenjak kami mendiami Matar Qadeem.

Saya tidak berkongsi nama pena thanaif@tejathanaif yang mula dicipta seawal Febuari/Mac 2006.

Saya tidak berminat dengan medan hiburan.

Saya mendengar radio kerana ia membantu penguasaan bahasa inggeris setelah saya tidak membaca akhbar.

Saya menonton televisyen dan filem kerana hanya mahu meluangkan masa memahami kehendak anak-anak yang menjadikan radas dan peralatan eletronik sebagai cara berhubung dengan dunia di luar lingkaran keluarga mereka.

Memahami mengapa mereka perlu mendengar lagu dan mengapa jenis-jensi tertentu irama itu dipilih untuk didengari menjadikan saya berinteraksi dengan beberapa juruhebuh di radio Q untuk disampaikan isu-isu mengenai keperluan dan kehendak muslim adalah berbeza dan perlu dihormati keberlainannya.

Dan kewujudan lelaki-lelaki 'jalang' di medan interaksi frekuensi telah menjadi penderaan yang disengajakan oleh pihak tertentu.

Saya menggunakan sepenuhnya bahasa rasmi negara saya kerana menyedari pemilihan jenis huruf di Microsoft Word tidak dapat membangunkan identiti diri saya sebagai wanita melayu yang muslim berasal dari Malaysia (Klang Selangor)  kerana berada di negara Teluk di mana isu identiti amat jelas kepelbagaian etniknya yang sepenuhnya didominasi oleh arab nasrani, arab yahudi, arab syiah, arab atheis, arab zarathusta di samping arab muslim sunni yang kian dimajmukkan oleh kepelbagaian kerakyatan berkhidmat di sini.


Saya cuba membina bukan menjalin  hubungan.

Isu yang paling utama ialah masalah terjemahan di dalam bahasa amat-amat melukakan minda saya kerana dengan sebab inilah antaranya ummah tidak upaya diisi pembangunannya walau pun zaman dan kurun melahirkan generasi demi generasi kesan dari salah informasi dan maklumat oleh kesalahan makna terjemahan.


Saya tidak mahu membina hubungan dengan lelaki bukan mahram.

Prinsip ini masih belum berubah.

Saya tidak terlibat dengan permainan siber.





Adakah boleh dijelaskan bagaimana wujud tiga aplikasi bagi nama suami saya pada modem broadband kegunaan peribadi di rumah kami?




Tiada ulasan:

Catat Ulasan