Rabu, 8 Februari 2012

Berhadapan Dengan Broker



Terfikir mengapakah masih watak wanita muslim dijadikan senda komedi oleh wanita-wanita dan lelaki-lelaki pengacara di televisyen yang diklafikasikan sebagai komedian di kalangan masyarakat arab menerusi slot paparan televisyen mereka.


Apakah perkaitan lurah dada wanita Iran dengan pemimpin mereka? 
(Damn you Mr Jay Leno...maybe you should retire and  give your microphone to others)

Begitulah sengsara batin saya saat menonton televisyen yang ditaja oleh TV Samsung yang kami tonton dari kaca skrin Sony Bravia.

Itu bualan sendiri lebih enam bulan lalu.


Dan semalam menerusia skrin Sony Bravia kami terkejut dengan sikap bias laporan dari Al Jazeera versi di dalam bahasa inggeris yang memimikkan Presien Syria berdoa untuk memperolehi kekuatan tatkala rakyatnya berhadapan dengan kekejamnannya.


Saya mulai ingin mengujar apakah dengan berlututnya Pope maka generasi 'wedlock' berjaya ditangani?




Begitulah sengsaranya batin saya saat melalui proses berfikiran kritikal yang diminta oleh minda.



Sebenarnya tt menyokong andai Miss Condeleza Rice menjadi calon Presiden pada masanya... tetapi warga kulit hitam Afrikan Amerika yang bertali arus dari Mesir berkompromi untuk bangsa mereka dengan dokongan pelobian Arab.

Kemudian melihat Madame Sarah Palin yang kurang dilihat karismanya tetapi upaya merapatkan jurang perbezaan pendirian telah membuat keputusan yang jelas menzahirkan Amerika tidak berdaya diubah oleh dua parti yang mendominasi sejak ratusan tahun lalu.


Apakah perubahan dilakukan dengan kesediaan menubuhkan parti baru tatkala ke dua parti yang mendominasi masih diwadahkan dengan dasar dan sistem yang lapuk walau pun dibawa oleh muka-muka baru?

Kaum pemilik modal masih gagal menjiwai pemikiran rakyat awam walau pun berjaya memenuhi kehendak rakyat awam.

Jika tt warga Amerika dia tidak akan memilih untuk mengekalkan presiden yang sedia ada.

Alih sumber tenaga tidak wajar menjadikan pendapatan petani yang mendepani perubahan suhu keilangan tanah untuk dijadikan sebagai cara pencarian sumber baru tatkala digesa mahu dikurangkan jumlah kepadatan penduduk dengan keupayaan dirintis pengklonan sel DNA ....


Paling buruk apabila semua ini menjadikan kita sedia diibaratkan sebagai buah catur untuk dibolehkan bersifat dengan sifat King Queen Sordadu dan dua sifat buah catur lagi.


Siapa buah catur itu? Mahu mengaku?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan