Isnin, 8 Jun 2009

"Madu Yang Mengeringkan Tempayan?"


Kesemua blog-blog saya tidak dapat ditemui melalui pengesanan Copyscape
Tatkala Norton mengesahkan laman-laman blog saya adalah selamat dan bebas dari spam

Kepada:

Yang di hormati Tuan/Puan,

Di kesempatan ini saya ingin mengetahui apakah yang wajar diadili terhadap pemahaman makna dan dakwaan bahawa Amerika/Britain/Jepun/Cina/India juga Eropah memiliki tahap piawai ‘Intelectual Property Rights’, apabila ‘design system’ yang miliki ‘Patern Law’ masih mewujudkan pencerobohan ke atas idea-idea peribadi menerusi alam maya yang didefinasikan sebagai ‘multilateral-discussion’ untuk menjadikan ia adalah halal (oleh aktiviti penduplikasian pencerobohan di medan digital yang meletakkan ilusi bermimpi sebagai rangkaian komunikasi yang sudut multi medianya digagas kehendaknya tanpa perjanjian bertulis (misalnya Native American Youth Share Dreams On Line) yang tidak memperakui undang-undang hak milik itu adalah kekal kepada pencatat/penulis asal yang tidak boleh dimiliki secara tidak sah.

Di akui bahwa wujud klaus perundangan yang menjelaskan bahawa' mana-mana perjanjian yang tidak boleh dikuatkuasakan oleh undang-undang adalah terbatal'.

Berdasarkan pemahaman ini, terma dan syarat yang 'dipaksakan' ke atas bloggers yang dianggap sebagai penerima tawaran perkhidmatan untuk berblog tidak adil, tidak memelihara hak-hak asasi yang membebaskan untuk setiap diri bersuara bukan hanya sekadar disekat tetapi juga wajar tidak dimonopoli/didominasi/dimanipulasikan untuk siri kempen demokrasi dan kempen mana-mana pilihan raya dan kemanusiaan.

Catatan yang dikirimkan melalui wordpress dan juga blogspot.com  sering mempaparkan keadaan seperti ini  setelah catatan dikirimkan untuk penerbitan.
 Saya tidak pernah berada di Amerika dan tidak pernah menggunakan bantal orang lain untuk 'bermimpi'  jika saya mahu  bermimpi!
Saya terkejut apabila menemukan paparan ini di Mini Compaq

Dashboard Document menjadikan catatan saya kerap bertukar  susunannya  dan  catatan bagi tahun 2012 dikategorikan sebagai 'A Long Time Ago'

Bagaimanakah upaya didepani ketidak wajaran menjadikan setiap mereka yang bukan warganegara sesebuah negara itu diundang meliberalisasikan matlamat dan sasar haluan dasar negara-negara tertentu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan