Isnin, 21 Disember 2009

Hak Kita?

Catatannya hilang lagi. Kali ini agak keterlaluan kerana ianya hilang di dalam fail peribadi tatkala dihimpunkan di tapak pelupusan yang masih belum diniatkan untuk dipaparkan pada umum. Dan kelip-kelipan di radas interaksi kotak email juga berkeadaan demikian tatkala tanpa disengaja tertekan papan pemuka laptop semuanya terhilang dan begitukah kitaran nasib individu perorangan mahu dinasabkan?

Kini diimbas kembali rintangan yang menuntut jawapan!

Mereka tahu kepada siapa catatan ini ditujukan.

Tuhan Cik Puan dan Tuhan saya masih sama kepeduliannya dalam memberikan Kasih Sayang tetapi adakah kerana ini kita tidak upaya bersikap adil sesama sendiri?

Diri berasa kesiluan untuk mengaplikasikan kemudahan interaksi komunikasi tatkala berkali-kali email di hotmail gmail dan yahoomail malah di microsoft gagal memedankan kepercayaan yang tidak dihargai.

Alasan?

Tatkala ujaran yang masih sedia menghubung-kaitkan Presiden Saddam yang telah tiada untuk mempertahankan dirinya diikuti, tercabar minda untuk dicelah bagaimanakah diabaikan Gazza sebagai bukti kegagalan Barat untuk menyatukan wilayah Teluk yang memunasabahkan wajah-wajah lain dibenarkan menggantikan kegagalan dan kelemahan ini?

Adakah kerana ketiadaan kekayaan sumber atau simpanan kekayaan yang sedang diperkira atau demi meneutralkan serantau untuk 'kesuksessan' kegagalan kepimpinan dunia menyedari kewujudan kesatuan rakyat yang kini sedang menilai kelemahan kegagalan kuasa utama dunia melahirkan etika keamanan?

Dan radang Cik Puan ditunjukkan dengan hilangnya catatan.

Apakah dirinya telah hilang kesabaran?

Cik Puan,
Bagaimana jika dicabar agar setiap wilayah serantau berusaha mengekalkan keamanan secara bebas dan berkecuali dengan memenuhi tuntutan keperluan mereka sendiri tanpa keterlaluan dipaksikan di bawah payung 'westernisasi'?
Bagaimana jika cabaran ini diasaskan di atas nama kekayaan sumber yang wajar diagih dengan adil ke atas negara yang berwargakan kemiskinan seperti yang dimiliki oleh kebanyakan negara muslim?

Dia terus tidak memberi peduli.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan