Rabu, 9 Jun 2010

Wanita Menjelang Akhir Zaman

Kesemua catatan di blog bertitik mulakan dari penulisan dari skrin model jenama Sony Cybershot.

Rentetan dari pembacaan yang dipindahkan ke skrin Sony ini terhasil pencatatan pemanuskripan diri yang menjadikan kemodenan sebagai alat diupayakan fikiran bebas berpendirian untuk berdikari.

Memodeulkan paparan di skrin Sony Cybershop itu dengan penzahiran pembacaan yang ditelaah seumpama ‘pakej pelancongan’ sebagai ‘kesatuan ummat’ yang segandingnya adalah demi mencetuskan suasana persekitaran yang mempelbagaikan cara dan kaedah menguruskan tabiat.

Tatkala mana bermulanya pencabulan hak lantas seakan embargo diri mencerakinkan nilai kesatuan apabila terbinanya dinding pelapis yang sukar dibolosi oleh sekatan yang direlevankan dengan perjuangan menginovasikan setiap perkara ke atas ‘wilayah’ yang sedaya upaya memisah diri dari didominasi.

Kesan pengangguran andai disuakan dengan kesan peluang-peluang pekerjaan yang diberikan persaingan hebat oleh kaun wanita yang semakin berpotensi untuk melakukan pembaharuan samada dari sudut awam dan swasta apakah benar-benar dikomitmenkan hala usaha menanganinya jika kadar upah gaji dan bonus sering berbeza di antara gender lalu perjuangan dari tuntutan zaman adalah mengenali jalan-jalan dan ciri-ciri menuju keredhaan Allah tidakkah relevan menjadi antara gagasan alaf untuk dibina hubungan akhirat dari usaha di dunia?

Bagaimanakah cara terbaik memberi peluang kepada mereka bersaing tanpa perlu wujud saingan dari pesaing yang lebih besar modal dan kapasitinya yang kebiasaannya akan berakhir dengan pendominasian setelah berjaya dimanipulasikan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan