Isnin, 3 Ogos 2009

Sang Jilbab Hitam

Hangat pipi ini membara menjalar gemuruh hati yang berdenyut ngilu menyerap rasa sesal di jiwa.Mengapa harusku biarkan hangat ini membakar diri menyalakan naluri menggelora seri kepriaanku.Panas mata tersilau oleh kilat terang cahaya sukma ku gundah menadah resah.

"Dia mana tahu ketidaksukaanmu diperlaku begitu."

"Dia kurang miliki sifat malu."

"Sebenarnya kamu yang masih tidak ingin membuka pintu lantaran beku mendingin lesu andai beginilah caramu, kamu tidak akan upaya menjadi maju!.Kamu tidak upaya menjadi jambatan yang menghubungkan nilai dari beza pendirian."

"Jambatan tidak perlu dibina.Telah berkurun itulah kandungannya,itulah pembicaraannya, itulah penetapannya,itulah peringatannya,itulah bahasa pembicaraan yang indah tidak dilunaki menurut kemahuan sendiri.Fakta yang pasti pemahaman telah mengasing-asingkan persepsi."

"Lantaran akalmu dibanjiri belenggu nafsu!"

"Innalillah hiwainlillah hirajiun."

"Tercalarkah perasaanmu dituduh begitu?"

"Tidak sedalam luka diri diperlakukan begitu hanya kerana dia dipuja kerana istimewa dan jelitanya."

Panas pipiku masih tidak kebah malah pijarnya masih mencengkam erat menikam rasa.

"Tenanglah. Ini realiti zaman yang memacu ketinggian ilham mencipta sifat analisis mendakap sikap kritis. Akuilah dirimu tidak mahir mengadun rasa. Anutilah paradigma baru agar kamu maju."

"Akal yang baik dari jalan berfikir. Satu saat beribu jirim menyalur bersama udara menafas lega merapi atur mindaku yang berputar umpama elektron menyusun edar cakerawala,apakah kefahaman ini masih menjadikan sudi dirimu mendakwa diriku tidak ingin maju.Telahku fahami frekuensi era kini ibarat pengembaraan yang mendekatkan jarak lokasi yang berjauhan namun malangnya masih tersembunyi kebenaran,apakah masih diriku diujar penentang kemodenan...?"

"Hanya kerana pipimu digesel oleh pipi wanita itu radangmu menjadi beban? Jenis apakah priamu ini?"

"Dia telah membatalkan wudhukku! Hanya sedarah sedaging yang mahramnya denganku dapatku terima perlakuan sebegitu..."

1 ulasan:

  1. Asas penulisan Novel Bidadariku di mustarhaniff.blogspot.com

    BalasPadam