Ahad, 6 September 2009

Waraskah?

"Di antara doktor, pengkaji, ahli sains,jurutera, pereka, kelompok professional yang manakah menzahirkan sifat psiko?"soal jawab yang kian berlarutan kiranya menerbitkan rasa kurang senangnya.

"Ia menjadi lagenda yang mengkagumkan tatkala dimeriahkan oleh para pembantu bintang di media yang sedia mengorientasikan etika yang dianggap tidak salah apabila membenarkan sifat ‘streotype’ pelaku-pelaku professional ini,"radangnya bergema.

"Penceroboh tidakkah termasuk ke dalam golongan ini?" ku cuba memalingkan rasa marahnya dengan lebih terfokus dengan cara yang lebih benar.

"Mungkin merekalah penceroboh yang psiko kerana mengkaji benda yang tidak relevan," senyuman terukir dengan manisnya.

"Perasuah dan penggemar yang setaraf dengannya tidakkah boleh dikelompokkan sebagai penderita psiktrit?"

"Bagaimana maksud mu?"

"Kelompok penggemar rasuah dan penyelewengan seperti ini upaya menjadikan sikap salah laku sebagai virus yang diresapkan secara asimilasi untuk diduplikasikan ke atas pemikiran dan minda juga sukma anak isteri ipar lamai menantu saudara sepupu walau berbau-bau bacang malah seluruh organisasi yang diterajuinya agar sikap mengambil apa yang bukan menjadi hak walau secara menganiaya adalah perkara biasa pada zaman kemodenan."

"Maksud mu?"

"Mereka mahu menentang fakta dengan fitnah menerusi sistem perisian pengkomputeran yang sedia mendungukan kewarasan pemikiran."

"Apakah maksudmu?"

"Evolusi pemikiran fizik yang ingin menyatukan pengliberalisasian pemahaman pada minda. Ia bersifat psiko yang ketagihannya upaya mematlamatkan pembinasaan sifat insan dan peradaban kemanusiaan apabila undang-undang juga upaya diletakkan menjadi alas kaki kelompok pilihan.

"Maksud mu?"

Dengkurannya sahaja yang kedengaran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan