Selasa, 20 Oktober 2009

Mencari Guru Yang Tercucuk Hidung

Assalamualaikum Puan,

Bagaimanakah kemusykilan terhadap penggunaan perisian komputer yang sepenuhnya tidak memiliki perjanjian bertulis/bertanda tangan secara bersaksi ( yakni ditangani menerusi komputer) yang tidak melindungi hak-hak pengguna,di mana pengguna tidak mengetahui bahawa mereka tidak dilindungi untuk pengekalan hak-hak cipta terpelihara upaya didepani?

Misal-saat mencatat di blog ini setiap kali berakhir perenggan, laman ini tergendala oleh gangguan 'no responding'yang mengkaburkan keseluruhan laman ini.

Bagaimanakah prinsip-prinsip di dalam membuat kontrak perdagangan di millenium ini upaya diterima hanya menerusi perakuan dipersetujui perkhidmatan yang ditentukan oleh batas waktu tertentu yang ketelusan untuk bersifat terbuka dilupuskan merujuk era permaklumatan informasi digital?

Apakah penggubalan Parlimen oleh ahli sidang tidak upaya menghalang perkara seperti ini berterusan setelah mengambil kira wujud pemalsuan perjanjian dengan niat muslihat yang menyalahi undang-undang di dalam Akta Kontrak?

Bagaimanakah syariah juga upaya meliputi perundangan perdagangan yang menjelaskan kewujudan sesebuah negara Islam terbatal apabila peruntukan kepada undang-undang Inggeris masih diterima pakai ke atas warganya yang muslim?

Bagaimanakah rasuah dan salah guna kuasa diasingkan dari pengadilan sivil dan jenayah apabila prosiding mahkamah tidak berlaku oleh pengendalian Tribunal-Tribunal PesuruhJaya-PesuruhJaya yang berjaya mencerakinkan fungsi-fungsi Mahkamah secara teknikal?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan