Khamis, 5 Ogos 2010

Mencatat Dengan Tulisan Bukan Dengan Suara?

thanaif at 11:26 pm on Friday, April 2, 2010

Mindanya seperti selalu sering berasa dipaksa tatkala tidak pernah terperasan sehingga teruja.


Bagai diatur selia berencana disinarkan tentang kesukaran-kesukaran yang didepani untuk dileburkan fokusnya yang mahu membantu kepandaian itu didakap secara bersama dengan mereka yang kurang upaya menelaah isu-isu semasa yang dibentangkan di dalam buku-buku berjilid tebal dengan istilah ilmiah tinggi yang tidak sama minda dan pemikiran untuk menghadaminya.


Lalu diulang tanya lagi dari catatan yang lama bagaimanakah masalah perubahan lemak dari khinzir dan daging dari haiwan yang tidak disempurnakan penyembelihannya yang diolah menjadi bahan-bahan baru untuk diproses menjadi resepi makanan baru upaya dinyatakan sebagai tidak wajar lagi berlaku?


Diam dan itu bukan sesuatu yang menyenangkan.


Terlihat ketiadaan keseriusan pada sisi dan sudut pandang dari jenis pemakaian dan kegunaan muslimin yang sedia difahami sebagai tidak wajar terus berlaku.


Tulisan-tulisan al-quran di mangkuk tandas satu ketika lalu telah melukakan hati sanubarinya yang paling dalam apabila ditahan dari disambut riak-riak bebunga api yang upaya membakar.


Kini masih burqa terus dijadikan masalah yang dihukumkan ke atas diri saudara segendernya atas tujuan dan maksud apa masih kelubung masyarakat di rantau ini menyimpan rahsia.


Demokrasi masih tidak harmoni walau atas nama diplomasi?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan